Τρίτη, Ιουλίου 07, 2009

H Aθήνα τη νύχτα


«Λυχνίας σβεσθείσης πάσα γυνή Λαΐς»
είπε ο κυνικός Διογένης, καταπίνοντας το πάθημά του, όταν αντί της όμορφης εταίρας της Κορίνθου, συνευρέθη με την κακάσχημη υπηρέτριά της!
Έτσι μοιάζει η Αθήνα μας, η κακοποιημένη από τα συμφέροντα των πολλών, την έλλειψη σχεδιασμού και πρόληψης δόμησης. Tην έλλειψη πράσινου και πάρκων, το καταχώνιασμα των ποταμών της, που θα μπορούσαν να προσφέρουν δροσιά και αναψυχή, στους κατοίκους όπως σε τόσες πρωτεύουσες της Γής.
Μόνο τη νύχτα, που ανάβουν τα φώτα ομορφαίνει.. Mόνο τη νύχτα, αποχτά κοσμοπολίτικο πρόσωπο, φτιασιδωμένο από φωτισμούς και επιγραφές νέον. Που καλύπτουν τη συναλλαγή των εργολάβων, παλιών και νεώτερων, την υποταγή των Υπουργείων και τεχνικών επιμελητηρίων, τη συνθηκολόγηση όσων έπρεπε να έχουν έννοια για την αισθητική και το μέτρο της πρωτεύουσας.Μόνο η νύχτα κρύβει τριτοκοσμικές σκηνές και εικόνες παζαριού αφρικής και ασίας που κάποιοι επέτρεψαν ή χειρότερα, αδυνατούν να χειριστούν. Αλλά η νύχτα βγάζει και εκείνα που παράλογα επιτρέπονται. Trafficking γυναικών και παιδιών για το οποίο κόπτονται την ημέρα όλοι, αρμόδιοι και αναρμόδιοι, νομικά και ηθικά υπεύθυνοι για τον έλεγχο...

Η πικρή πραγματικότητα δεν αλλάζει και μοιάζει αποκαρδιωτική η εύκολη συνθηκολόγησή μας στην άνεση του καναπέ μας. Ίσως και εμείς όλοι να προτιμούμε τη "νύχτα", να κρύψουμε την ενοχή μας ως πολιτών, συνειδητοποιημένων, αγρίως φορολογουμένων και αγωνιζόμενων..
Ακούμε Αρλέτα, στο τραγούδι τα ήσυχα βράδυα, (στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή,Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος)


Ύστερον: Σήμερα, 8 Ιουλίου,για τους λάτρεις της Jazz, στο Φεστιβάλ Υμηττού ο Manu Katché. Aφιερωμένο σε όλους και όλες το Number One.

Ετικέτες

8 Comments:

Blogger ci said...

Τι όμορφη σύμπτωση! Έτυχε χτες να το ακούω το τραγούδι.
Ένα γλυκό άκουσμα λοιπόν, για να μάς φύγει λίγο η πικρή γεύση.. τι είναι άραγε το χειρότερο, η υποκρισία όσων κατά τα άλλα "πονάνε" και προσπαθούνε, η δική μας παράδοση?

Την καλημέρα μου.

12:53 μ.μ., Ιουλίου 07, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Καλημέρα Citronella μου, πανέμορφο τραγούδι, γλυκό άκουσμα καθώς λές!
Το δεύτερο είναι οδυνηρότερο θαρρώ..

1:28 μ.μ., Ιουλίου 07, 2009  
Blogger Penelope said...

Πονεμένη ιστορία, και γεμάτη "σκότος" την μέρα. Απλά την νύχτα, το "σκότος" αυτό δεν ξεχωρίζει και τα φώτα απλώς γλυκαίνουν την πόλη, όπως το φεγγαρόφωτο την θάλασσα μέσα στην νύχτα, καλή μου Κατερίνα.

1:12 μ.μ., Ιουλίου 08, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Σκοτεινά πράγματα, σκοτεινές ιστορίες στο καθόλου λαμπρό παρόν της πρωτεύουσας. Που αλώθηκε από σκοτεινούς ανθρώπους..

-Πόσο μου αρέσει που έχεις ένα καλό λόγο πάντα αγαπητή μου Penelope, καλή μου φίλη!

1:33 μ.μ., Ιουλίου 08, 2009  
Blogger Penelope said...

Κατερίνα μου,
η κριτική και η κακία έχουν μεγάλη επάρκεια στην ζωή μας κάθε μέρα.
Ο καλός λόγος, η καλή κουβέντα που έλεγε η γιαγιά μου, μας στηρίζουν και μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε. Είναι σαν το χαμόγελο, σαν την καλημέρα, που μπορεί να την πεις και να «πέσει» χάμω, αλλά μπορεί και να την πεις και να «σώσεις» την μέρα ενός ανθρώπου δίπλα σου.
Έτσι ο καλός ο λόγος πρέπει να λέγεται. Να είναι ο «θησαυρός» μας για την σχέση μας με τους ανθρώπους. Εμένα μου έχει λείψει κατά καιρούς πολύ...και πολλές φορές λέω κι’ εγώ τις «κακίες» μου ειδικά όταν είμαι στεναχωρημένη, αλλά κάνω τις προσπάθειες μου :-)

2:27 μ.μ., Ιουλίου 08, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Το σφάλλειν ανθρώπινο αλλά το προσπαθείν, θείον!! :)
Φιλάκια, καλές διακοπές!

3:49 μ.μ., Ιουλίου 08, 2009  
Anonymous footsteps said...

Η Αθήνα τη νύχτα είναι αλλιώς...πιο "λαμπερή". Δυστυχώς το αττικό φώς δεν μπορεί παρά να δείχνειτην ασχήμια της πόλης. Δεν βλέπω να αλλάζει κάτι στο μέλλον...

Ευτυχώς που η φωνή της Αρλέτας παραμένει μοναδικά αληθινή, υπέροχη.

9:35 π.μ., Ιουλίου 09, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Ωραία τα λες για το άπλετο αττικό φώς, αγαπητέ μου footsteps.
Προδίδει! Αμείλικτα!

-Όσο για την Αρλέτα, τα είπες όλα!

9:01 μ.μ., Ιουλίου 09, 2009  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.